La Formula E non correrà a Mosca il 4 giugno

Fonte: Formula E

 

Mosca, Russia. 6 maggio 2016. Formula E ha confermato oggi che la nona prova del Campionato FIA di Formula E non avrà luogo a Mosca il 4 giugno.

Insieme con le autorità locali, la Formula E ha preso la decisione di non correre nella capitale russa a causa di circostanze recenti e impreviste legate alla chiusura delle strade.

“Anche se è spiacevole la notizia di non correre a Mosca il 4 giugno, abbiamo preso in considerazione una serie di opzioni alternative, come una sostituzione, ma non siamo riusciti a trovare una soluzione praticabile in quella data specifica,” ha detto il CEO di Formula E Alejandro Agag. “Abbiamo esplorato tutte le possibilità tra cui il ritorno a Monaco, ma purtroppo non potevamo organizzare il cambio di sede con così poco  tempo di preavviso. Mi piacerebbe esprimere il mio grazie a SAS il Principe Alberto II di Monaco, Michel Boeri, e l’Automobile Club de Monaco che hanno fatto del loro meglio per vedere il ritorno della Formula E alle strade del Principato per la stagione due. Ora ci concentreremo sulle tre gare rimanenti a Berlino e il doppio appuntamento a Londra, che sono sicuro offrirà una conclusione emozionante nella battaglia per il campionato. “

Il Calendario definitivo del Campionato di Formula E 20015-2016

Rd 1 – Beijing ePrix – October 24

Rd 2 – Putrajaya ePrix – November 7

Rd 3 – Punta del Este ePrix – December 19

Rd 4 – Buenos Aires ePrix – February 6

Rd 5 – Mexico City ePrix – March 12

Rd 6 – Long Beach ePrix – April 2

Rd 7 – Paris ePrix – April 23

Rd 8 – Berlin ePrix – May 21

Rd 9 – London ePrix – July 2

Rd 10 – London ePrix – July 3

 

In English

Formula E will not race in Moscow on June 4th

Source: Formula E

Moscow, Russia. May 6 2016. Formula E has today confirmed that round nine of the FIA Formula E Championship will not take place in Moscow on June 4.

Together with the local authorities, Formula E has taken the decision not to race in the Russian capital due to recent and unforeseen circumstances related to road closures.

“While it is unfortunate news not to race in Moscow on June 4, we looked at a number of alternative options as a replacement but were not able to find a viable solution on that specific date,” said Formula E CEO Alejandro Agag. “We explored all possibilities including returning to Monaco, but regrettably couldn’t organise the change of venue on such short notice. I’d like to express my thanks to HSH Prince Albert II of Monaco, Mr. Michel Boeri, and the Automobile Club de Monaco who did their utmost to see Formula E return to the streets of the Principality for season two. We will now focus on the three remaining races in Berlin and the double-header in London, which I’m sure will deliver a thrilling conclusion in the battle for the championship.”

2015/16 FIA Formula E Championship – Calendar

Rd 1 – Beijing ePrix – October 24

Rd 2 – Putrajaya ePrix – November 7

Rd 3 – Punta del Este ePrix – December 19

Rd 4 – Buenos Aires ePrix – February 6

Rd 5 – Mexico City ePrix – March 12

Rd 6 – Long Beach ePrix – April 2

Rd 7 – Paris ePrix – April 23

Rd 8 – Berlin ePrix – May 21

Rd 9 – London ePrix – July 2

Rd 10 – London ePrix – July 3

no images were found

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.