Fuso eCanter in produzione da Daimler Trucks

Fuso eCanter in produzione da Daimler Trucks

17 set, 2017

è il primo camion elettrico in produzione da

Daimler Trucks – il più grande produttore mondiale di autocarri – lancia il primo camion elettrico in produzione di serie – il FUSO eCanter

• Il primo cliente commerciale UPS negli Stati Uniti annunciato all’evento di lancio globale a City

• Camion elettrici forniti a quattro importanti ONG in collaborazione con l’avvocato generale di New York

• FUSO eCanter completamente elettrico ridurrà i livelli di rumore causati dalla distribuzione all’interno della città e aiuterà le megacità come NYC a raggiungere i loro obiettivi climatici

, : “In tempi in cui tutti parlano di autocarri elettrici, siamo i primi a commercializzare in realtà una serie di autocarri elettrici. Avendo una lunga storia in drivetrains alternativi, siamo orgogliosi di entrare in questa nuova era. Il nostro FUSO eCanter è dotato di anni di test dei clienti e della garanzia di ricambi, servizi e garanzie attraverso la nostra rete globale di concessionari FUSO”.

Fonte: Daimler AG

 

New York, NY. USA. 14 settembre 2017. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), parte di Daimler Trucks – leader mondiale di marchi di autocarri come Freightliner, Mercedes-Benz e FUSO – ha oggi celebrato il lancio globale del FUSO eCanter a New York City. Il FUSO eCanter è il primo camion elettrico leggero prodotto in serie al mondo e sarà consegnato ai clienti a partire da quest’anno negli Stati Uniti, in Europa e in Giappone. MFTBC sta progettando di consegnare 500 unità di questa generazione ai clienti entro i prossimi due anni. La produzione su larga scala è destinata a partire nel 2019.

Marc Llistosella, Presidente e Amministratore Delegato di Mitsubishi Fuso Truck e Bus Corporation e capo di Daimler Trucks Asia:

“Nei momenti in cui tutti parlano di autocarri elettrici, siamo il primo a commercializzare una serie di autocarri elettrici. Avendo una lunga storia in drivetrains alternativi, siamo orgogliosi di entrare in questa nuova era. Il nostro FUSO eCanter è dotato di anni di test dei clienti e della garanzia di parti, servizi e garanzie attraverso la nostra rete globale di concessionari FUSO”.

“Il nostro nuovo FUSO eCanter risponde ora alla crescente domanda globale di prodotti per soddisfare e superare gli elevati standard di emissione di CO2. Offre un’alternativa attraente e conveniente ai motori a combustione e rende i camion elettrici fondamentali per il futuro della distribuzione interna nella città “, ha aggiunto Llistosella.

I primi autocarri elettrici forniti a UPS e quattro ONG a New York City

Al lancio globale, FUSO ha annunciato oggi anche il primo partner commerciale americano per l’eCanter: UPS utilizzerà i camion a zero emissioni con l’occhio di spostare la propria flotta verso una maggiore sostenibilità.

, Presidente, Global Flotta Maintenance & Engineering, UPS:

“In UPS valutiamo costantemente e implementiamo tecnologie avanzate che consentano soluzioni sostenibili e innovative per la nostra flotta. Gli autocarri elettrici rendono la nostra flotta più pulita e più tranquilla, aggiungendo ai nostri già più di 8.500 veicoli di propulsione alternativi in ​​servizio oggi. Abbiamo un lungo rapporto mondiale con Daimler e accettiamo l’opportunità di sperimentare il Fuso eCanter in quanto UPS continua a cogliere i vantaggi dei camion elettrici”.

In collaborazione con l’ufficio del , FUSO fornirà anche una flotta di camion a zero emissioni locali FUSO eCanter a noti utilities non-profit di New York, tra cui: Wildlife Conservation Society, , e .

Per celebrare il lancio, FUSO ha istituito un’installazione temporanea nell’East Village di New York chiamata “Energy Station of the Future”. L’evento è stato lo sfondo perfetto per vedere FUSO e come utilizzare l’eCanter a zero emissioni e zero-rumore, che contribuirà a trasformare New York City e altre aree urbane in luoghi più puliti e più tranquilli per le consegne quotidiane.

FUSO eCanter ecocompatibile ed economico per gli utenti

Il camion leggero elettrico è la risposta di MFTBC alla necessità del pubblico di un camion a zero emissioni e zero rumore per la distribuzione continua in centro città. Oltre ad essere un veicolo ecologico, è conveniente ed economico per gli utenti, come già dimostrato nei test dei clienti in Europa. Il FUSO eCanter ha un’autonomia di 100 chilometri e una capacità di carico fino a 3,5 tonnellate – a seconda dell’allestimento e dell’utilizzo. Il powertrain elettrico del veicolo contiene sei pacchi batterie agli ioni di litio ad alta tensione con 420 V e 13,8 kWh ciascuno. Rispetto ad un camion diesel convenzionale, offre risparmi fino a 1.000 Euro per 10.000 chilometri sui costi operativi.

Risultato di ricerca intensiva e test dei clienti

Il lancio globale del nuovo FUSO eCanter non è solo un lancio di prodotto: è una rivoluzione di diversi anni nella produzione: all’IAA Commercial Vehicle Show 2010 a Hannover, in Germania, FUSO ha presentato un primo prototipo di un Canter E-Cell elettrico, portandolo ad una produzione pre-serie per scopi di test nel 2014. Il FUSO eCanter beneficia un’ampia esperienza di prove sui clienti condotte in Portogallo e in Germania con i veicoli pre-serie tra il 2014 e il 2017.

Nel maggio del 2017 MFTBC ha annunciato il suo primo cliente commerciale per il nuovo veicolo di produzione in serie in linea sul mercato giapponese.

Seven-Eleven Co., Ltd. opererà con 25 unità eCanter nella loro flotta. Dopo aver svelato la prima stazione di ricarica in Giappone e lanciato la produzione nella fabbrica dell’OEM in Portogallo, l’evento globale di lancio di oggi sottolinea l’impegno sia  di FUSO che dello Stato di New York per sviluppare e approfondire soluzioni di trasporto sostenibili e affidabili a beneficio della società e del pianeta.

L’eCanter e la creazione di autocarri elettrici, FUSO approfitterà anche delle conoscenze di Daimler di aziende partner come Mercedes-Benz Energy – fornitore di storage locale, ChargePoint – fornitore di reti di ricarica e appena annunciato oggi: un investimento in StoreDot – un’azienda che sviluppa una tecnologia di ricarica batteria ultra veloce.

FUSO eCanter è il primo camion elettrico in produzione di serie

Dopo anni di ricerca e test intensive dei client, il FUSO eCanter sarà integrato nella linea di produzione dei camion convenzionali a combustione Fuso Canter.

Il mese scorso, MFTBC ha celebrato l’inizio della produzione di eCanter a Tramagal, Portogallo.

L’impianto di produzione riunirà tutti i veicoli eCanter per i mercati europei e americani. Il governo portoghese ha continuamente sostenuto lo sviluppo dell’eCanter sin dalle prime fasi del 2010 fino ad oggi e anche in futuro.

 

In English

Daimler Trucks launches the FUSO eCanter

Daimler Trucks – world’s largest truck manufacturer – launches first all-electric truck in series production – the FUSO eCanter

UPS first commercial customer in the US announced at global launch event in New York City

Electric trucks provided to four prominent NGOs in cooperation with the New York Attorney General

Fully electric FUSO eCanter will reduce noise-levels caused by inner-city distribution and help megacities like NYC reach their climate goals

Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks Asia: “In times, when everybody is talking about electric trucks, we are the first to actually commercialize a series produced all-electric truck. Having a long history in alternative drivetrains, we are proud to step into this new era. Our FUSO eCanter comes with years of customer testing, and the assurance of parts, services, and warranty through our global FUSO dealership network.”

Source: Daimler AG

New York City, NY. USA. September 14th, 2017. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), part of Daimler Trucks – the global market leader with truck brands like Freightliner, Mercedes-Benz and FUSO – today celebrated the global launch of the FUSO eCanter in New York City. The FUSO eCanter is the world’s first series-produced all-electric light-duty truck and will be delivered to customers starting this year in the US, Europe and Japan. MFTBC is planning to deliver 500 units of this generation to customers within the next two years. Larger scale production is intended to start in 2019.

Marc Llistosella, President and CEO of Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation and Head of Daimler Trucks Asia:

“In times, when everybody is talking about electric trucks, we are the first to actually commercialize a series produced all-electric truck. Having a long history in alternative drivetrains, we are proud to step into this new era. Our FUSO eCanter comes with years of customer testing, and the assurance of parts, services, and warranty through our global FUSO dealership network.”

“Our new FUSO eCanter now addresses the increasing global demand for products to meet and exceed high CO2 emission standards. It offers an attractive and cost-effective alternative to combustion engines and makes electric trucks key to the future of inner city distribution”, Llistosella added.

First all-electric trucks provided to UPS and four New York City based NGOs

At the global launch, FUSO today also announced the company’s first U.S. commercial partner for the eCanter: UPS will use the zero-emission trucks with an eye to moving their fleet toward being more sustainable.

Carlton Rose, President, Global Fleet Maintenance & Engineering, UPS:

“At UPS, we constantly evaluate and deploy advanced technologies that enable sustainable, innovative solutions for our fleet. Electric trucks make our fleet both cleaner and quieter, adding to our already more than 8,500 alternative drivetrain vehicles in service today. We have a long-standing global relationship with Daimler, and we welcome the opportunity to trial the Fuso eCanter as UPS continues to realize the benefits of electric trucks.”

In coordination with the office of New York Attorney General Eric Schneiderman, FUSO also will supply a fleet of local zero‑emission FUSO eCanter trucks to well-known New York based not-for-profits, including: Wildlife Conservation Society, New York Botanical Garden, Habitat for Humanity New York City, and Big Reuse Brooklyn.

To celebrate the launch, FUSO set up a temporary installation in New York City’s East Village called “Energy Station of the Future”. The event was the perfect backdrop for FUSO’s vision of how using the zero-emission, zero-noise eCanter will help transform New York City, and other urban areas, into cleaner and quieter places for everyday deliveries.

FUSO eCanter environmentally friendly and economical for users

The all-electric light-duty truck is MFTBC’s answer to the public’s need for a zero-emission, zero-noise truck for continuously increasing inner-city distribution. In addition to being an eco-friendly vehicle, it is cost-efficient and economical for users, as already proved within customer tests in Europe. The FUSO eCanter has a range of 100 kilometers and a load capacity up to three and a half tons – depending on body and usage. The vehicle’s electric powertrain contains six high voltage lithium ion battery packs with 420 V and 13.8 kWh each. In comparison with a conventional diesel truck, it offers savings up to 1,000 Euro per 10,000 kilometers on operating costs.

Result of intensive research and customer testing

The global launch of the new FUSO eCanter is not just a product launch – it’s a revolution several years in the making: At the 2010 IAA Commercial Vehicle Show in Hannover, Germany, FUSO presented a first prototype of an electrically powered Canter E-Cell, leading into a pre-series production for testing purposes in 2014. The FUSO eCanter benefits from extensive experience of customer trials conducted in Portugal and Germany with the pre-series vehicles between 2014 and 2017.

In May of 2017, MFTBC announced its first commercial customer for the new in-line series production vehicle in the Japanese market. Seven-Eleven Co., Ltd. will be operating 25 units of the eCanter in their fleet. After unveiling the first charging station in Japan and kicking off production at the OEM’s factory in Portugal, today’s global launch event underlines the commitment of both FUSO and New York State to developing & embracing sustainable and reliable transportation solutions to benefit society and the planet.

Marketing the eCanter and establishing electric trucks, FUSO will also benefit from the Daimler knowledge pool of partner companies, like Mercedes-Benz Energy – a provider of local power storage, ChargePoint – a provider of charging station networks, and as just announced today: an invest in StoreDot – a company that develops ultra-quick charging battery technology.

FUSO eCanter first all-electric truck in series production

After years of research and intensive customer testing, the FUSO eCanter will be fully integrated in the production line for the conventional combustion Fuso Canter truck. This past July, MFTBC celebrated the start of production of eCanter in Tramagal, Portugal. The production plant will assemble all eCanter vehicles for the European and U.S. markets. The Portuguese government has been continuously supporting the development of the eCanter since the early stages in 2010 until today, and for the future to come.

.

Share and Enjoy

  • Google Plus
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon

TAGS: Big Reuse Brooklyn capo di Daimler Trucks Asia Carlton Rose daimler trucks Eric Schneiderman Fuso eCanter Habitat for Humanity New York City Marc Llistosella new york New York Botanical Garden Procuratore Generale di New York Seven-Eleven ups Wildlife Conservation Society

Lascia una risposta

 
Pinterest