La trasformazione dell’impianto Mercedes di Untertürkheim

La trasformazione dell’impianto Mercedes di Untertürkheim

19 lug, 2017

L’impianto per la produzione di per veicoli elettrici
• Mercedes-Benz continua la sua offensiva elettrica
• Untertürkheim estende la propria funzione all’interno della rete di produzione di batterie al piombo, compresi i componenti elettrificati del propulsore
• La produzione di batterie deve essere aggiunta come nuovo gruppo di prodotti
• Più di 250 nuovi posti di lavoro saranno creati nell’area di produzione di e-mobility
• Il nuovo accordo aumenta notevolmente l’efficienza dell’impianto
• Oltre ai componenti del propulsore con un nuovo focus sulla mobilità elettrica, Untertürkheim si concentra anche sui pilastri della costruzione leggera

Fonte: Daimler AG

Stoccarda, Germania. 13 Luglio 2017. L’impianto Mercedes-Benz Untertürkheim sarà ulteriormente sviluppato posizionandolo verso l’alta tecnologia per i componenti elettrici, offrendo così ai dipendenti buone prospettive nella prossima era della mobilità elettrica.
La base per la trasformazione della pianta ricca di tradizioni è un insieme di misure che sono state approvate congiuntamente dal consiglio di gestione di fabbrica e dell’impianto. Si apre la strada per una transizione successiva dalla produzione di motori, trasmissioni e assi convenzionali ai componenti futuri del propulsore per veicoli elettrici. Ciò include, ad esempio, una nuova produzione di batterie nel sito e l’assemblaggio di moduli elettrici per gli assi anteriori e posteriori.
Ciò rende l’impianto di Untertürkheim un centro di competenza per l’integrazione dell’intero impianto elettrico nella produzione.

“Nella rete di produzione globale di Mercedes-Benz Cars, stiamo attivamente modellando il futuro e mostrando che possiamo fare entrambi: sprint e maratona. Nei prossimi anni, intendiamo produrre un numero crescente di powertrains per veicoli convenzionali e ibridi. Allo stesso tempo, stiamo creando condizioni competitive nei nostri impianti per quanto riguarda la mobilità elettrica. Con questo ulteriore sviluppo, Untertürkheim continuerà ad essere la principale piattaforma nella rete globale di produzione di propulsori “, afferma , membro del consiglio di divisione Mercedes-Benz Cars, della catena di produzione e fornitura.

Al fine di garantire la competitività, l’accordo aziendale raggiunto tra la gestione dell’impianto e il consiglio aziendale include misure per migliorare la flessibilità e l’efficienza. Questo si riferisce ad esempio all’ottimizzazione del tempo di esercizio dell’impianto, nonché ai modelli a turni variabili e alla distribuzione flessibile della forza lavoro.

“Dopo discussioni intensive con il consiglio di fabbrica, abbiamo raggiunto un accordo che pone l’impianto di Untertürkheim su base competitiva. Allo stesso tempo, ci stiamo muovendo in direzione della mobilità elettrica. Questa è una notizia eccellente per i dipendenti e per la regione. In futuro, i prodotti della nostra fabbrica saranno in tutti i veicoli elettrici di Mercedes-Benz. La trasformazione dell’impianto di Untertürkheim nella valle del Neckar con la sua lunga tradizione è stata così avviata”, afferma , e capo di Mercedes-Benz Powertrain.

La creazione di una produzione di batterie flessibili porterà un prodotto completamente nuovo all’impianto di Untertürkheim. Se il motore a combustione finora è stato il “cuore” del propulsore tradizionale, la batteria è il cuore di un veicolo elettrico. In futuro, ad esempio, l’impianto di autovetture a Sindelfingen sarà fornito dalle batterie per veicoli elettrici del marchio EQ di prodotti e tecnologia di Untertürkheim. Ciò significa che Daimler ora pianifica la quarta fabbrica di batterie nella sua rete globale di produzione, dopo le due centrali di Kamenz e quella di Pechino. La produzione di batterie a Untertürkheim sarà situata nella sezione Brühl dell’impianto.
La direzione e il consiglio di fabbrica della centrale hanno inoltre convenuto che i moduli powertrain per veicoli elettrici dalla classe compatta alla classe superiore e di lusso del marchio EQ, il prodotto e la tecnologia saranno assemblati a Untertürkheim.

Ancora da produrre un numero crescente di assi convenzionali

Untertürkheim continuerà a trarre vantaggio dalla sua competenza esistente in costruzione leggera per gli assali ed i componenti strutturali utilizzati nei veicoli con motori a combustione e in veicoli elettrici.
Al fine di accoppiare esperienze nel campo dei veicoli elettrici a batteria, Untertürkheim creerà una “casa di progetto” per sviluppare un know-how aggiuntivo per la prossima generazione di un sistema di azionamento elettrico (eATS). Ciò porta ad una più vicina interazione tra lo sviluppo e la produzione.
Il cosiddetto “E-Technikum” della sezione Mettingen dell’impianto che è stato concordato nella prima fase dei negoziati deve essere ulteriormente sviluppato e significativamente ampliato. Ciò significa che l’impianto Untertürkheim otterrà un centro di competenza in cui saranno costruiti i prototipi di azionamento elettrico. In questo modo l’impianto assicura importanti conoscenze come una fabbrica, in particolare per la produzione di batterie e per l’integrazione delle future tecnologie chiave nella produzione.

“Untertürkheim sta prendendo un grande slancio verso la mobilità elettrica. Vogliamo produrre il sistema di azionamento elettrico nella valle di Neckar. Questa decisione è la base di questo. Stiamo ottenendo una grande risonanza del progetto in cui esperti del nostro reparto di ricerca e sviluppo svilupperanno il know-how per i sistemi di azionamento elettrico dei futuri modelli fu EQ. Inoltre, nella valle del Neckar è in fase di creazione un sistema di batterie. La fabbrica di tecnologia sarà ampliata, rafforzando così le nostre competenze per i sistemi di azionamento alternativi. Questi sono buoni segnali per l’impianto Untertürkheim”, afferma Wolfgang Nieke, presidente del consiglio aziendale Mercedes-Benz Untertürkheim Plant.

Contributo alle condizioni concorrenziali dell’impianto

L’accordo attuale si basa sul piano di trasformazione del 2015 e definisce ulteriori fasi di sviluppo. Ciò comprende ancora la produzione di un numero crescente di motori a combustione convenzionali altamente efficienti e di sistemi ibridi plug-in.
Da allora l’impianto di Untertürkheim è anche responsabile dell’assemblaggio di sistemi a celle a combustibile. Con il nuovo accordo, la produzione di stack per le celle a combustibile viene aggiunta a Untertürkheim per il montaggio del sistema di celle a combustibile.
Come concordato nel piano di trasformazione del 2015, nei prossimi anni saranno investiti ulteriori miliardi di euro nel futuro sviluppo del sito Untertürkheim.
In totale, l’accordo crea oltre 250 nuovi posti di lavoro nel settore della mobilità elettrica nel lungo periodo di tempo, a lungo termine per salvaguardare i dipendenti del sito. Entro il 2025, i veicoli completamente elettrici devono rappresentare tra il 15 e il 25 percento delle vendite totali di Mercedes-Benz. Al momento, l’impianto Untertürkheim opera a piena capacità. La società prevede una crescita continua della produzione di motori, trasmissioni, assi e componenti convenzionali nel prossimo futuro.

In English

Mercedes-Benz Untertürkheim plant to produce batteries for electric vehicles

Mercedes-Benz Untertürkheim plant to produce batteries for electric vehicles
• Mercedes-Benz consistently continues its electric offensive
• Untertürkheim extends its lead plant function within the powertrain production network including electrified powertrain components
• Battery production is to be added as a new product group
• More than 250 new jobs will be created in the e-mobility production area
• New agreement significantly increases the plant’s efficiency
• In addition to powertrain components with a new focus on electric mobility, Untertürkheim also focuses on the pillars of lightweight construction and axles

Source: Daimler AG

Stuttgart, Germany. 13th July 2017. The Mercedes-Benz Untertürkheim plant will be further developed into a high-tech location for electric components, thus offering employees good prospects in the coming era of electric mobility. The basis for the transformation of the tradition-rich plant is a set of measures that has been jointly approved by the plant’s management and works council. It paves the way for a successive transition from the production of conventional engines, transmissions and axles to the future powertrain components for electric vehicles. This includes, for example, a new battery production at the site and the assembly of electric modules for front and rear axles. This makes the Untertürkheim plant a competence center for the integration of the entire electric powertrain into production.

“In the global production network of Mercedes-Benz Cars, we are actively shaping the future and showing that we can do both: sprint and marathon. In the coming years, we plan to produce a rising number of powertrains for conventional and hybrid vehicles. At the same time, we are creating competitive conditions in our plants with regard to electric mobility. With this further development, Untertürkheim will continue to be the lead plant in the global powertrain production network,” states Markus Schäfer, Member of the Divisional Board of Mercedes-Benz Cars, Production and Supply Chain.

In order to ensure competitiveness, the company agreement reached between the plant’s management and works council includes measures to enhance flexibility and efficiency. This refers for example to the optimization of the plant’s operating time as well as to variable shift models and flexible workforce deployment.

“After intensive discussions with the works council, we have reached an agreement that places the Untertürkheim plant on a competitive basis. At the same time, we are moving forward in the direction of electric mobility. This is excellent news for the employees and the region. In the future, products from our plant will be in every electric vehicle from Mercedes-Benz. The transformation of the Untertürkheim plant in the Neckar Valley with its long tradition has thus been initiated,” states Frank Deiß, Site Manager Mercedes-Benz Untertürkheim Plant and Head of Production Powertrain Mercedes-Benz Cars.

The establishment of a flexible battery production will bring a completely new product to the Untertürkheim plant. If the combustion engine so far has been the “heart” of the conventional powertrain, the battery is the heart of an electric vehicle. In the future, for example, the passenger car plant in Sindelfingen will be supplied with batteries for electric vehicles of the EQ product and technology brand from Untertürkheim. This means that Daimler is now planning the fourth battery factory in its global battery production network, after the two plants in Kamenz and one in Beijing. Battery production in Untertürkheim will be located in the Brühl section of the plant.
The plant’s management and works council have also agreed that powertrain modules for electric vehicles from the compact to the upper and luxury class of the EQ product and technology brand will be assembled in Untertürkheim. Increasing numbers of conventional axles will still to be produced. Untertürkheim will continue to benefit from its existing expertise in lightweight construction for axles and structural components used in vehicles with combustion engines as well as in electric vehicles.
In order to pool expertise in the field of battery-electric vehicles, Untertürkheim will set up a “project house eATS” in order to develop additional know-how for the next generation of an electric drive system (eATS). This leads to an even closer interaction between development and production.
The so-called “E-Technikum” at the Mettingen section of the plant that was agreed upon in the first stage of negotiations is to be further developed and significantly expanded. This means that the Untertürkheim plant will obtain a competence center in which electric-drive prototypes will be built. In this way, the plant is ensuring important know-how as a ramp-up factory, in particular for battery production as well as for the integration of future key technologies in production.

“Untertürkheim is taking a large step towards electric mobility. We want to produce the electric-drive system in the Neckar Valley. This decision is the basis for that. We are getting a project house in which experts from our research and development department will develop know-how for the electric drive systems of future EQ models. In addition, battery-system assembly is being set up in the Neckar Valley. The technology factory will be expanded, thus strengthening our competencies for alternative drive systems. These are good signals for the Untertürkheim plant,” states Wolfgang Nieke, Chairman of the Works Council Mercedes-Benz Untertürkheim Plant.

Contribution to competitive conditions at the plant

The current agreement is based on the transformation plan from 2015 and defines further steps of development. This still includes the production of increasing numbers of highly efficient conventional combustion engines and of plug-in hybrid systems. Since then, the Untertürkheim plant has also been responsible for the assembly of fuel-cell systems. With the new agreement, stack production for the fuel-cell is added in Untertürkheim to fuel cell system assembly. As agreed upon in the 2015 transformation plan, several billion euros will further be invested into the future development of the Untertürkheim site in the next years.
In total, the agreement creates over 250 new jobs in the area of e-mobility and has long-term effects for safeguarding the employees at the site.
By 2025, fully electric vehicles are to account for between 15 and 25 percent of the total unit sales of Mercedes-Benz. At the moment, the Untertürkheim plant is operating at full capacity. The company anticipates ongoing growth in the production of conventional engines, transmissions, axles and components in the foreseeable future.

.

Share and Enjoy

  • Google Plus
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon

TAGS: batterie Frank Deiß Markus Schäfer Mercedes-Benz Untertürkheim responsabile del sito Mercedes-Benz Untertürkheim Plant

Pinterest