Formula E raggiunge la comunità Red Hook

Formula E raggiunge la comunità Red Hook

26 lug, 2017

Fonte:

 

New York, USA. 24 Luglio 2017. Formula E si vanta di essere più delle corse completamente elettriche e come una serie di corse su strade, è sempre alla ricerca di modi di impegnarsi nella comunità locale.

L’ultima volta a New York le molte attività locali che si sono svolte includevano una partnership con la Initiative. Si tratta di un’organizzazione no-profit che nutre i giovani a con il supporto e le competenze per diventare co-creatori della loro vita, della comunità e della società.

Per aiutare con i suoi scopi di potenziare i giovani locali a costruire la comunità, Formula E ha invitato un gruppo di 12 giovani del programma a sperimentare la gara. Ciò comprendeva un tour dei garage, pitlane e un discorso educativo con la PortSide e la Terra Day Initiative.

Ma la partnership non finirà e ci sono piani per un programma di un anno, educare i bambini sulla tecnologia delle auto elettriche e il suo impatto sulla qualità dell’aria.

, membro del Consiglio per il 38 ° distretto del Consiglio di Città di New York, ha dichiarato:

“Il successo di grandi eventi al Terminal di Crociera di Brooklyn dovrebbe essere misurato dal loro impatto sulla comunità circostante di Red Hook. Quest’estate, le corse automobilistiche di Formula E sono state un’occasione per sostenere le imprese di zona e ispirare i giovani. Saluto Formula E per proporre programmi di istruzione locale che promuovono la carriera in ingegneria e tecnologie verdi. Non vedo l’ora di lavorare con Formula E, le organizzazioni di servizio ed i consulenti della comunità per dare forza ai giovani leader di Red Hook che sono già concentrati sull’innovazione e la resilienza “.

New York City Local Community Partners

Red Hook Initiative http://rhicenter.org/

Earth Day Initiative http://www.earthdayinitiative.org/

PortSide NewYork http://portsidenewyork.org/

 

In English

Formula E reaches out to Red Hook community

Source: Formula E

New York, USA. 24th July, 2017. Formula E prides itself on being more than just an all-electric motor race and as a street racing series, it is always looking at ways to engage the local community.

Last time out in New York the many local activities that took place included a partnership with the Red Hook Initiative. This is a non-profit organisation that nurtures young people in Red Hook with support and skills to become co-creators of their lives, community and society.

To help with its aims of empowering the local youth to build the community, Formula E invited a group of 12 young people from the programme to experience the race. This included a tour of the garages, pitlane and an educational talk with the PortSide and the Earth Day Initiative.

But the partnership will not end there and there are plans for a year-long programme, educating the kids on electric car technology and its impact on air quality.

Carlos Menchaca, Council member for the 38th District of the New York City Council, said:

“The success of large events at the Brooklyn Cruise Terminal should be measured by their impact on the surrounding Red Hook community. This summer, Formula E auto races were an opportunity to support area businesses and inspire youth. I salute Formula E for proposing year-round local education programs that will foster careers in engineering and green technologies. I look forward to working with Formula E, service organizations and community advocates to empower Red Hook’s young leaders who are already focused on innovation and resilience.”

New York City Local Community Partners

Red Hook Initiative http://rhicenter.org/

Earth Day Initiative http://www.earthdayinitiative.org/

PortSide NewYork http://portsidenewyork.org/

.

Share and Enjoy

  • Google Plus
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon

TAGS: carlos menchaca FIA Formula E Championship formula e new york eprix qualcomm new york city eprix red hook

Lascia una risposta

 
Pinterest